zondag 4 mei 2014

Geld sparen en nu echt.

'Vroeger' kon ik het. Nu? Nee. Drama. Nu mijn eindexamenjaar eng dichtbij komt, moet ik toch echt weer eens beginnen met dat vreselijke woord: sparen. Ugh…Een paar regels die ik voor mezelf heb opgesteld:

-Kleding? Prima. Maar: afgeprijsd, van de Primark (oid) of ECHT noodzakelijk.
-Snoepgoed? Iets minder prima, maar ook hier: in de aanbieding!
-Verzorgingsspullen? Of zelf maken of in de aanbieding.
-Knutselspullen? NO. Je gaat er toch niks van maken in de komende 10 jaar. En voor die 10 jaar heb je ook genoeg.

Verder ga ik:
-Minstens 25% van mijn bankrekening aan het begin van de maand opzij zetten.
-Al mijn spullen uitzoeken en wat ik niet gebruik op Marktplaats zetten. 'Al' dat geld gaat linea directa naar de spaarrekening
-Vacaturesites in de gaten houden.
-Een oppasadres vinden.

Wish me luck. I shall need it…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten