zondag 13 april 2014

50 vragen over boeken

Een Tumblr tag, die ik veel te lang vind voor Tumblr.Wat is het laatste boek dat je hebt gelezen?
Fracture Me/Versplinter Me van Tahereh Mafi
Was het een goed boek?
Het minste boek uit de Julliette trilogie naar mijn mening. Je hoeft het boek eigenlijk niet te lezen (in tegenstelling tot Verwoest Me)
Wat maakte het goed?
De schrijfstijl van Tahereh ;)
Zou je het boek aanraden?
Ja, aangezien het toch echt wel een deel van de trilogie is.
Hoe vaak lees je?
Te weinig en met vlagen. Er zijn maanden waar ik geen boek aanraak en maanden waar ik het boek wat ik lees overal mee naar toe sleep.
Vind je het leuk om te lezen?
Met vlagen en als het me niet wordt opgelegd.
Wat was het laatste slechte boek dat je gelezen hebt?
Meestal merk ik het snel als ik een boek niet leuk vind, dus ik lees eigenlijk geen slechte boeken.
Wat maakte dat je het niet leuk vond
Niet van toepassing dus
Zou je een schrijver willen zijn?
Niet full-time, maar eens in de 10 jaar een boek uitbrengen lijkt me wel gaaf.
Is er een boek dat je erg beïnvloed heeft?
Niet dat ik zo weet.
Lees je fanfictie?
Nee. Ik heb een hekel aan fanfictie
Schrijf je fanfictie?
Nee dus.
Wat is je favoriete boek?
Ik neig naar Ergens van Gabrielle Zevin. Nu ik erover nadenk, is dat een boek dat me beïnvloed heeft...
Wat is je minst favoriete boek?
Harry Snotter. Ik snap de hype die nu al zo lang aan de gang is echt niet.
Papieren boeken of ebooks?
Beide. Het maakt voor mij eigenlijk geen verschil.
Waar heb je geleerd om te lezen?
Lastige. Eigenlijk kwam mijn moeder er op een gegeven moment per toeval achter dat ik het kon toen ik 5 was. 
Wat is je favoriete boek dat je voor school hebt gelezen?
Ik denk de Jongen In De Gestreepte Pyjama of The Fault In Our Stars
Wat is je favoriete book serie?
Ik ben nu bezig in Legend en The Juilliette Triology, maar ik denk dat het 1 van die wordt.
Wie is je favoriete schrijver?
Ik denk Roald Dahl. Die man was echt geniaal.
Wat is je favoriete genre om te lezen?
Ik vrees Young Adult...
Wie is je favoriete karakter uit een boekenserie?
Ik heb nooit favorieten eigenlijk.
Heeft een boek je zo meegezogen dat het voelde alsof je in een andere wereld was?
Nee.
Van welk boek zou je willen dat hij een vervolg had?
Eeeuhm er komt zo niks in me op.
Van welk boek zou je willen dat hij geen vervolg had?
Ook deze weet ik niet.
Hoe lang doe je erover om een boek te lezen?
Zoals ik al zei heb ik periodes waarin ik heel veel lees en waarin ik totaal niet lees. Het varieert tussen de dag en de 2 jaar ongeveer.
Vind je het leuk als boeken worden omgetoverd tot films?
Zeker!
Welk boek hebben ze verpest met hun verfilming?
Ik heb tot nu toe alleen Hoe Overleef Ik Mezelf en Vlammen gelezen voordat de film uitkwam. De rest heb ik of later of niet gelezen of heb ik de film nog steeds niet van gezien. Die 2 vond ik overigens goed verfilmd, dus geen. 
Welke film was beter dan het boek?
Geen.
Lees je de krant?
Ik blader hem weleens door als mijn ouders hem hebben en ik heb jarenlang een abonnement gehad op eerst de Kidsweek en later de 7Days
Lees je tijdschriften?
Zeker!
Lees je liever tijdschriften of kranten?
Tijdschriften
Lees je als je in bed ligt?
Ja
Lees je als je op het toilet zit?
Nee
Lees je in de auto?
Bijna nooit. Mijn vader heeft altijd zijn muziek keihard aanstaan en daar kan ik niet tegen tijdens het lezen.
Lees je in bad?
Nee
Ben je een snelle lezer?
Als ik dingen voor school lees wel
Ben je een slome lezer?
Als ik in mijn 'eigen' tijd lees wel
Wat is je favoriete plek om te lezen?
In bed
Is het lastig om je te concentreren als je leest?
Ja, na een tijdje wel
Moet de ruimte waarin je leest stil zijn?
Helemaal stil hoeft niet, maar wel aardig stil ja.
Wie heeft ervoor gezorgd dat je van lezen ging houden?
Ikzelluff
Wat is het volgende boek wat je gaat lezen?
Ik lees nu: Ignite Me, De Tweeling, Erik of het klein insectenboek en Champion
Wanneer begon je met het lezen van boeken met hoofdstukken?
Nog steeds niet. Nee ik heb geen idee. Ik denk op het moment dat we avi-boeken moesten lezen in groep 3 ofzo.
Wie is je favoriete kinderboekenschrijver?
Roald Dahl dan ook maar
Welke schrijver zou je het liefst willen interviewen?
Roald Dahl, alleen dat kan een probleem worden…
Met welke schrijver denk je dat je vrienden zou kunnen worden?
John Green
Welk boek heb je het vaakst gelezen?
Een willekeurig Francine Oomen of Carry Slee boek.
Welke boeken vallen volgens jou onder de klassiekers?
Sprookjesboeken!
Welke boeken zou je op school moeten lezen?
Geen idee
Welk boek zou van elke school verbannen moeten worden?
Harry Snotter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten